₪ 20
₪ 26
₪ 20
₪ 48
₪ 54
₪ 48
₪ 48
₪ 48
₪ 46
₪ 44
₪ 44
₪ 33
₪ 48
₪ 41
₪ 26
₪ 35
₪ 18
₪ 32
₪ 34
₪ 35
₪ 25
₪ 35
₪ 34
₪ 35
₪ 34
₪ 24
₪ 35
₪ 34
₪ 32
₪ 38
₪ 42
₪ 24
₪ 28
₪ 24
₪ 16
מבצעים מיוחדים חזרה לעמוד הבית

אצות מאכל – בקלות ולבריאות

article-image

בעבר, שילוב של אצת מאכל כחלק מהתפריט היומי לא הייתה נחלתם של רבים. הפתיחות הקולינרית של הסועד הישראלי לא הייתה גדולה כמו היום והוא היה חשדן ביחס לטעמים חדשים ולא מוכרים. משנות השמונים החלה פריחה של מסעדות אסיאתיות בארץ ועשור לאחר מכן החל עידן בו סושי הפך למאכל אהוב מאוד בארצנו. אצות מאכל כבר אינן חומר גלם נדיר וכיום כבר קל לשלבן כארוחות. בנוסף לכך, כיום בעקבות ריבוי המחקרים בנושא, ידוע כי האצה היא "מזון על" וכי תרומתה התזונתית משמעותית.

גידול אצות מאכל באופן חקלאי תועד ביפן כבר ב- 1670. החקלאים היפנים היו משתמשים בענפי במבוק על מנת לאסוף את האצות בעונת הסתיו. מ-1940 כבר השתמשו החקלאים היפניים ברשתות משוכללות יותר מחומרים סינטטיים שהגדילו את התפוקה פי שניים. כיום ניתן למצוא אצות מאכל בקלות בחנויות טבע ובמדפים ייחודיים למוצרי המזרח הרחוק בסופרמרקטים.

 
 

מדוע כדאי לצרוך אצות מאכל?

  • האצות עשירות בסידן – יש באצות כמות סידן גבוהה אף יותר מסידן הנמצא בחלב או במוצרים אחרים מן החי.
  • האצות מכילות רכיבים נוגדי חימצון – לרכיבים אלו תרומה משמעותית למניעת סוגי סרטן שונים.
  • לאצות תכונות המאפשרות ניקוי רעלים – זאת מכיוון והן מכילות ריכוז גבוה של כלורופיל (הפיגמנט שהופך אותן לירוקות) שהוכח כמפנה רעלים מן הגוף באופן טבעי.
  • האצות תורמות לבריאות הלב – מחלות לב הן אחד מגורמי התמותה העיקריים באירופה כיום. האצות מכילות פפטידים (שהם שרשראות קצרות של חומצות אמינו) שהוכחו כמורידות לחץ דם ותורמות באופן משמעותי לבריאות הלב.
  • האצות סופחות גורמים מזהמים – לדאבוננו חלק מן המזונות אותם אנו אוכלים מכילים כמויות מסויימות של מתכות המזיקות לבריאות. לאצות יש יכולת להגן על גופנו מפני מתכות וחומרים מזהמים על ידי כך שהן ממירות אותן למלחים מהם הגוף יכול להיפטר בקלות.
  • אצות מעודדות ירידה במשקל – לאצות תפקיד חשוב בסיוע לתהליכי הרזייה, צמצום היקפים והעלמת צלוליטיס. בעקבות ריכוזי היוד הגבוהים שבאצות, צריכתן מגבירה את פעילותה של בלוטת התריס האחראית לחילוף חומרים תקין. בנוסף לכך, המינרלים שבאצות מתפקדים כאלקטרוליטים המסייעים לפרק את תאי השומן בגופנו.
  • האצות הן מזון אלקאלי בסיסי  – הן מפחיתות את רמות החומציות הגבוהות שמצויות בדמנו ונובעות מן התזונה שבעידן השפע. צריכת אצות באופן קבוע עשויה לאזן את רמת ה-PH בדם ולהביא אותו לרמה המומלצת מבחינה בריאותית.
 
 

סוגי אצות והשימוש בהן

ישנם סוגים שונים של אצות מאכל וניתן למצוא אותן מיובשות, באבקה או אפילו בכמוסות לבליעה. ככל שהאצה גדלה במים עמוקים יותר – כך יהיה צבעה כהה יותר. אצות המאכל הנפוצות ביותר הן:

 
 
 

וואקמה

אצה דקה ואלסטית ממשפחת האצות החומות. ניתן להשיגה מיובשת, משומרת או טרייה. לאחר השרייה במים צבעה הופך ירוק עז. עשירה במיוחד בסידן.

שימוש מומלץ: בעיקר בסלטים או בתבשילים חמים. ניתן לקרוא עוד על האצה הנפלאה הזו במאמר: אצת הוואקמה – כשהטעם פוגש את הבריאות

 
 

נורי

אחת האצות המוכרות ביותר, בעיקר מכיוון שהיא משמשת לגלגול סושי. היא שטוחה בצורתה ומכילה ריכוז גבוה של חלבון. 

שימוש מומלץ: בסושי, כמובן, אך ניתן להשתמש באצה כסוג של פיתה דקיקה ולגלגל בתוכה כל העולה על רוחכם.

 
 

קומבו

אצה עבה יחסית. ניתן למצוא אותה באבקה או בצורת עלים. לאצה זו ריכוז גבוה של יוד ועל כן היא מגבירה את פעילותה של בלוטת התריס.

שימוש מומלץ: מתאימה מאוד לתבשילים ארוכים, כגון נזידים ומרקי קטניות.

 
 

היג'יקי

אצה כהה מאוד. מכילה כמויות גבוהות של סידן וסיבים. טעמה דומיננטי במיוחד.

שימוש מומלץ: בסלטים ובמנות אורז.

 
 

אראמה

ממשפחת האצות החומות. עשירה במינרלים. אצה זו דומה מאוד לאצת ההיג'יקי אך ניטרלית יותר בטעמה ומתאימה גם למי שלא חובב טעמי ים.

שימוש מומלץ: מכיוון שטעמה אינו חזק ניתן להוסיפה למגוון מאכלים רחב.

 
 

ספירולינה

אצה ממשפחת האצות הכחולות-ירוקות. ניתן להשיגה בכמוסות, באבקה או מיובשת. מכיוון והיא עשירה ברכיבים תזונתיים היא הופכת פופולרית יותר ויותר.

שימוש מומלץ: ניתן להוסיף כמות קטנה מן האצה למרקים, לתבשילים ולשייקים.

 
 

שילוב אצות מאכל בתפריט היומי הוא מומלץ וקל מאי פעם. בין אם בתבשיל או בסושי, בסלט או באורז – האצה גם טעימה וגם תורמת לבריאות.

בתיאבון!

חזרה לעמוד הבית

חזרה למעלה