₪ 20
₪ 26
₪ 20
₪ 48
₪ 54
₪ 48
₪ 48
₪ 48
₪ 46
₪ 44
₪ 44
₪ 33
₪ 48
₪ 41
₪ 26
₪ 35
₪ 18
₪ 32
₪ 34
₪ 35
₪ 25
₪ 35
₪ 34
₪ 35
₪ 34
₪ 24
₪ 35
₪ 34
₪ 32
₪ 38
₪ 42
₪ 24
₪ 28
₪ 24
₪ 16
אצת הוואקמה – כשהטעם פוגש את הבריאות חזרה לעמוד הבית

הוואקמה היא אצה דקה ואלסטית ממשפחת האצות החומות והיא גדלה על שוניות וסלעים בקרקעית הים. צבעה ירוק כהה והיא נפוצה במטבחים האסייתיים – בעיקר ביפן, סין וקוריאה. האצה נמצאת בשימוש במטבחים הללו כבר אלפי שנים ושרידים שלה נמצאו בכלי חרס כבר לפני למעלה מ-3,000 שנה. העולם המערבי, לעומת זאת, גילה את יתרונותיה התזונתיים רק במאה הקודמת אך מאז החל להשתמש בה הן לצורכי בישול והן לצרכים רפואיים. השימוש הנרחב באצה זו הביא לידי כך שהיא משווקת כיום במגוון צורות: מיובשת, מוקפאת, משומרת או, כמובן, טרייה.
הוואקמה נחשבת כמזון על שכן היא מכילה רכיבים תזונתיים מגוונים. מעבר לכך, ברפואה הטבעית נעשה שימוש נרחב באצה שכן התגלה כי היא מסייעת במניעת סוכרת, מניעת השמנת יתר, ריפוי פצעים בדרכי העיכול, מניעת דלקות ועוד.

סלט וואקמה

סלט וואקמה

ששה יתרונות תזונתיים עיקריים של אצת הוואקמה:

האצה מהווה מקור חשוב של מספר רכיבים תזונתיים ועל כן מומלץ לשלבה בתפריט היומי. היא מכילה:

  • ברזל – המסייע ליצירת תאי דם אדומים ולמניעת אנמיה.
  • מגנזיום – מינרל המאפשר את תפקודם של אנזימים שונים בגוף וכן בעל חשיבות רבה לתהליך כיווץ השרירים ויצירת חלבונים.
  • יוד – חיוני לצורך חילוף חומרים תקין של תאים והפיכת אוכל לאנרגיה. היוד הוא חלק אינטגרלי בתפקודה של בלוטת התריס.
  • חומצה פולית – מסייעת לגוף לבנות תאים חדשים וחשובה במיוחד עבור נשים בהריון.
  • ויטמינים – אצת הוואקמה עשירה מאוד בויטמינים: ויטמיני A, C,E ו – K – ויטמינים אלו מחיים את העור ומסייעים לשיפור בריאותו. ויטמין D – מעודד ספיגה של סידן ההכרחי לבריאותן של העצמות וכן מחזק את המערכת החיסונית, את מערכת העצבים ואת מערכת השרירים. ויטמיןB2 – אנו זקוקים לוויטמין זה על מנת לפרק את הפחמימות, השומנים והחלבונים במזון. הוא מסייע לנו לעשות שימוש ברכיבי המזון ולהופכם לאנרגיה וכן הכרחי לצורך בניית תאי דם אדומים. 
  • סידן – האצה מעודדת את ספיגת הסידן בגוף. 100 גרם של אצת וואקמה טרייה מכילים 150 מיליגרם של סידן – 15% מהצריכה המומלצת של סידן לאדם מבוגר. הסידן מסייע לשמירה על העצמות ולמניעת מחלות כגון אוסטיופורוזיס.

ניתן לשלב את האצה בקלות בתפריט היומי. לפניכם שני מתכונים המכילים את אצת הוואקמה:

אורז מלא ואצת וואקמה בקלי קלות (4 מנות):

  • 4 ורבע כוסות מים
  • כוס אחת של אורז מלא
  • כף חמאה (לא חובה)
  • כפית מלח (לא חובה)
  • כף גדושה של אצת וואקמה מיובשת
  • אבוקדו אחד בשל ומעוך
  • שתי כפיות שומשום קלוי

אופן הכנה:

הרתיחו במחבת שתיים ורבע מכוסות המים ביחד עם האורז, החמאה והמלח. הנמיכו את האש, כסו את המחבת ובשלו תוך בעבוע עדין 45-50 דקות, עד שהאורז מתרכך.
השרו את אצת הוואקמה בשתי כוסות מים במשך חמש דקות. סננו. הניחו את האורז בקערה ובעדינות ערבבו את הוואקמה, האבוקדו והשומשום. ניתן להגיש חם או קר.

סלט וואקמה ומלפפונים יפני (4 מנות):

  • כוס אחת אצת וואקמה מיובשת
  • חצי כפית מלח
  • 45 גרם מלפפון חתוך לרצועות דקות
  • רבע כפית חומץ אורז
  • 2 כפיות סירופ מייפל
  • כפית רוטב סויה
  • כפית מירין (לא חובה)
  • 2 כפיות שומשום קלוי
  • מספר טיפות שמן שוםשום (לא חובה)

אופן הכנה:

השרו את אצת הוואקמה בקערה עם מים קרים לרבע שעה. בינתיים, פזרו מלח על המלפפון והמתינו 10 דקות. הספיגו את המלח בעזרת מגבת נקייה. סננו את הוואקמה וחתכו לחתיכות קטנות. במחבת על אש בינונית חממו את חומץ האורז, המייפל, הסויה, והמירין במשך 2-3 דקות עד שהנוזלים מצטמצמים. הסירו מן האש והעבירו לקערה גדולה. המתינו עד שהרוטב יתקרר. הוסיפו את הוואקמה והמלפפון וערבבו.

בתיאבון!

חזרה לעמוד הבית

תגובות

אין תגובות עדיין

Be first to leave your comment!

Name:

אי-מייל:

עמוד הבית:

הגב:

קדימה להשאיר תגובה!


4 + 6 =

חזרה למעלה